Meski Bukan Aku

5/20/2012 2 Comments A+ a-

" I'm a lucky person. I'm loved by my rich parents. I'm gloomy, but I have Saki. But I wanted something else. I wanted what I was not. I wanted to be 'unhappy'. The 'unhappy' people on TV. An unhappy past, an unhappy life, It was like they were drunk with unhappiness.
It may have been because of that unusual sadness that is expressed in her that I become best friends with Saku. I soon ended up finding out that Unhappiness is not something to be 'desired'.
IT CRUSHES YOU. YOU'RE ALIVE, BUT DEAD. It's almost like having no escape. EVERYDAY LITTLE BY LITTLE YOU DIE. THAT IS THE REALITY OF IT. And in that reality I could do nothing but watch. Only my shallowness, Become clear.

I LOVE YOU. I LOVE THE PEOPLE LIKE YOU. EVEN IF ANYONE OR ANYTHING DENIES YOU, PLEASE DON'T THINK I'M THE SAME. I'LL STAY HERE STAY BY YOUR SIDE. DON'T FEEL LIKE YOU'RE ALONE IN THIS WORLD." -- Quote by Sei-Chan from 'Hoshi Wa Utau',written and ilustrated by Takaya Natsuki



Itu adalah sebuah quote yang aku sukai. Yang cukup mewakili apa yang selalu aku rasakan. Meski bukan aku yang mengalami, meski aq bukanlah yang menjadi korban, tetapi selalu merasa. Kadang aku pernah mencemooh diriku lebay. Tapi sepertinya bukan, itulah yang kurasakan, yang benar-benar kurasakan. Dan, aku tidak mau mengacuhkan dan meremehkan diriku lagi. Belajar untuk menerima diriku apa adanya. Bersahabat dan berkembang bersamanya. I dont want to abandon u again, my self :)

I like Takaya Natsuki, she could understand me even though she dont know me.

2 comments

Write comments
Arif Khumaidi
AUTHOR
20 Mei 2012 pukul 18.54 delete

ika vs kacho, siapa yang akan dominan :)) *komengaknyambung

Reply
avatar
kacho
AUTHOR
20 Mei 2012 pukul 19.10 delete

hyahaha....emang beda ya mas?

Reply
avatar

Mari bercuap-cuap :D